Používateľove komentáre (1 - 11 z 11)

Imro, objasníš nám bližšie, ako sa maže reťaz za jazdy? Mňa už dávnejšie napadlo so sebou nosiť nejakú jednorázovku, tak sa rád inšpirujem.

 

suhlas s mitocross, ale ked si to Vladimir 222 vysnival, splnil si to. MK su skutocne biker friendly pohorie, len si treba vediet vybrat trasu. Severnu cast (od Pezinskej Baby) mam zjazdenu snad kade sa len da.
Za clanok vdaka, Z domaceho prostredia sa to dobre cita

 

=-O wtf.... waaaw

 

Výborné čítanie a rešpekt pred absolvovaním. Vydať sa na takýto pretek je podľa mňa istá forma masochizmu, no pri tom vzdbudzujúca obdiv.
Napísané je to pekne, ale tie pocity, že snáď ani nemôže byť horšie a ešte sa niešo poserie, kedy človek rezignuje už na všetko a pokračuje v zotrvačnosti ide zažiť aj ak človek precení svoje sily na kratších akciách. Napísané je to s nadhľadom, ale asi to johnnymu nebolo vtedy úplne jedno.
Rozhodne to posilní ducha .

 

astro, tak tento článok som si prečítal s úsmevom na tvári a hovorím si, toho človeka som som už niekde stretol, odkiaľ ho len poznám. Má to taký tvoj podpis. Tak som ešte raz otvoril článok, aby som sa pozrel, kto ho napísal. Nesklamal si.

...a všetko naj k meninám

 

@cipo11 - pravda, toto je predajca na jednotku. Nikdy som tam nekúpil nič, čo by som nechcel. Bol to pán Štefan Letavay a predajňu má na Kysuciach (Turzovka, Výšný Koniec). A to nie je moja jediná dobrá skúsenosť s ním. Ak by som to mal rozpisovať, bol by to veľmi dlhý príspevok. Veľmi mi pomohol množstvom drobností už ako mladému faganovi. Radosť nakupovať aj dnes, vždy si domov odnesiem z predajne okrem iného dobrý pocit.

 

SPD mi prídu už tak samozrejmé, že by ma ani nenapadlo o tom písať článok , ale za tento počin autora chválim. Každý nejako začínal a tiež som pár-krát spadol. Jazdím XC a cestu. Na oboch bikoch mám M520 / M540. Dostal som pri kúpe 3 dobré rady:

- predajca ma nenechal odísť bez toho, aby som v predajni krútil v protismere a striedavo skúšal vypnúť nohy. Pomerne dlho to trvalo.
- potom ma poslal na lúku pred jeho obchodom, nech si skúsim rozbeh, zastaviť a postaviť sa na zem. Tu bol ten prvý komický pád opitého cyklistu .
- pri jazdení mi poradil priebežne vypnúť a zapnúť nohu (pohyb päty). Naučí sa tým pozícia zámkov, teda nasadanie a rozbeh v kopci je intuitívnejší.

Bez nášlapných pedálov som dnes nesvoj. Cítim s nimi vyššiu istotu pri zjazdoch, lepšie rozloženie sily pri šliapaní kopca. Aj keď bunny hop neviem, tak preskočiť s SPD obrubník, odvodľovací kanál, alebo na žiletke železničný prechod je hračka.

U mňa SPD a nikdy inak. V zdraví aj v chorobe, smútku aj radosti.
... ÁNO, beriem

 

pokial viem, tak na cestakoch sa chodi za sebou

 

Mal som možnosť porovnať brzdy Tiagra a 105. Tie 105-tky brzdia o poznanie lepšie. Predpokladám, že Ultegra by bol ďalší level.
Aby sme neodstrašili ostatných, ktorí by to možno skúsili, tak netreba mať z toho brzdenia obavu, aj tak to brzdí veľmi dobre. Mal som kedysi favorita, to sa nedá porovnať .
Len sa to nedá porovnať s hydraulickými XT / SLX brzdami na MTB, ktoré sú určené na úplne iné situácie.

 

Zauímavý článok, pridám aj svoju skúsenosť. Srdcom som stále MTB biker, ale bývam v Trnave a ak chcem jazdiť aj počas týždňa po práci, tak je cesťák skvelá voľba. Pred necelým rokom som kúpil cesťák a mám najazdené na ňom okolo 2500km, víkendy väčšinou trávim na MTB.
MTB po poliach v okolí ma ani neuspokojoval a po takmer každom výjazde bol celý od prachu, čim hrozne trpela reťaz.

Cesťák jazdím skôr po menej frekventovaných cestách. Povrchy tu bývajú dobré. Pochádzam z Kysúc a tam som mal cesťák raz a naposledy - strašné cesty. Defekt som nedostal do teraz žiadny - klop klop. Mal som najskôr plášte Michelin DYNAMIC Sport (asi len 500km), teraz vozím plášťovky TUFO C S33 PRO (najnižší model).
Kombinovaný tréning na MTB / cesta mi zlepšil výdrž v kopcoch.

Stretol som už veľa bezohľadných vodičov, ktorým som venoval rovnaké množstvo vybraných slov a občas aj zdvihnutých prostredníkov. Ale stále stretávam viac takých, ktorí ma obíjdu so smerovkou a kráľovským odstupom.
Opatrnosti nie je nikdy nazvyš - zvyknem často jazdiť so zapnutým osvetlením aj za bieleho dňa. Všimol som si, že ak vodiči vidia aj za bieleho dňa cyklistu so svetlami, tak ho obchádzajú s lepšími odstupmi, skôr použijú smerovky a neraz pribrzdia na moju rýchlosť ak je to potrebné. Kvôli večerným jazdám mám na ráfikoch kolies a ráme nalepené biele a červené kúsky reflexnej fólie - videl som tak polepeného cyklistu ako vodič, a púta to tak pozornosť, že skôr vodič narazí do niečoho iného, ako by ohrozil tak výrazného cyklistu.

V nesposlednom rade je bonusom cena údržby. Niekoľkonásobná výdrž reťaze (aj časovo, nie iba km), vyššia životnosť plášťov, minimum umývania (viac jazdenia).
Dá sa ísť von krátko po daždi a neprísť domov ako prasa.

U mňa MTB + žiletka forever.
Nemám žiadne super-drahé bicykle, to si pozrie kto chce v profile, dôležitá je chuť jazdiť.